Yip Man 2

- 03/02/2013

İlk bakışta “Ip-Man”ın devam filmi biraz garip bir fikir gibi dursa da filmin devamı ilk filmin bıraktığı yerden bayrağı taşımaya devam ediyor, yani içerik olarak bir eksikliğin bulunduğu söylenemez ilk filme oranla. Fakat teknik açıdan ilk filme göre özensiz davranıldığı da daha ilk karelerden kendini belli ediyor.

 Yip Man 2

Yip Usta’yı bu sefer 1950 yılında görüyoruz. İlk dakikalarda ilk filmin hikayesini kısaca hatırladıktan sonra Yip ustanın aradan geçen zamanda maddi problemlerine çözüm üretemediğini öğreniyoruz. Bu sefer arka fonda bir savaş da yok üstelik. Yip Usta dövüş sanatları hususunda kaybettiği bir şey olmadığını gösterme fırsatını buluyor. Fakat maddi sıkıntı çekmesinin sebebi de üstü kapalı şekilde buraya bağlanıyor. Yip Usta’ya “kapışma” teklif eden yeni yetme bir genç dövüşü kaybettiği takdirde onun öğrencisi olacağı teminatını verse de dövüşü kaybedince hırsına yenilip ortamı terk ediyor ve bu denli yetenekli olan Yip Usta’nın nasıl olup da hiç öğrencisi olmadığını anlıyoruz. Neyse ki genç(ler) hadlerini bir süre sonra biliyorlar! ve savaş sonrası öğrenci kabul etmeyen Yip Usta maddi sıkıntıdan dolayı bu prensibini bir kenara fırlatıp yeni öğrencilerini arka arkaya kabul ediyor. Eğer bu gençlerin hoşgörüsüzlükleri konu edilseymiş film ekseninden olduğu gibi kayarmış zaten. Yani buradaki seçim hem izleyiciyi filme ısındırıyor hem de tüm derdin dövüş sanatları olduğu gerçeğini anımsatıyor.

 Yip Man 2

Yip Usta müthiş yeteneğini gerçekten gerektiği anlarda kullanıp karşısındakilere unutulmayacak dersler verirken film öncülündeki gibi dönüm noktalarına sahip olmadığını ve farklı bir atmosfere girmeyeceğini de bu anlarda belli ediyor. “Ip-Man 2 (Yip Man 2)” neredeyse tüm devam filmlerinde gözlenen bu handikapı aşamıyor. Dövüş sahnelerindeki abartı yine tam kararında kullanılıyor. Ayrıca karakolda geçen bir sahnede adeta “hep siz mi yapacaksınız?” dercesine Batı dünyasına geleneklere saygı duymayıp kendi kurallarını dayattıkları için –yani filmin iddiası üstü kapalı bir şekilde böyle- okkalı bir eleştiri okunu saplıyor film. Bunu “Son Samuray”da eleştirilen durumun bir benzeri olarak ele almak mümkün fakat burada daha cılız ve arka planda kalıyor. Bu kaynaktan doğan yozlaşmaların sirayet ettiği kişilere yer veriyor yine de. Film ilerledikçe bu Batı eleştirisi gitgide daha da sert bir hal alıyor ve bunun filmin esas teması olduğunu da bir nevi kanıtlıyor. Fakat bu tarz filmlerin düşebileceği yegane tuzağa “Ip-Man 2” de düşüyor ve filmde tek bir iyi “Batı’lı”ya yer vermiyor. Haliyle buradaki eleştiri de biraz acımasızlaşmaya başlıyor bu sebeple. Genelde Amerikan filmlerinde gördüğümüz klişeleri bu sefer ters taraftan izlemek durumunda kalıyoruz. Bunu sindirip sindirmemek de size kalmış. Filmin sonunda Yip Man’in Bruce Lee ile bağlantısı bu sefer daha akılda kalıcı bir şekilde gösteriliyor ve tıpkı ilk filmin sonundaki gibi “bir devam filmi olmayacağı” düşüncesi oluşturan görüntüler ile sonlanıyor film.

Yönetmen koltuğunda Wilson Yip oturuyor. Donnie Yen, Lynn Hung, Simon Yam, Kent Cheng ve Darren Shahlavi ise filmin oyuncu kadrosunda yer alan isimler.

Yip Man 2 Yorumları

Yorum Yok


yedi − 5 =

Film Türleri

Yapım Yılları

Film Festivalleri