"> ">

2012

- 29/11/2009
5,80(10 oy)

Roland Emmerich’in filmlerine baktığımızda (Godzilla, Independence Day-Kurtuluş Günü, Yarından Sonra-The Day After Tomorrow…) sinemanın görsel bir sanat olmasından çıkardığı anlamın, ahneleri olabildiğince abartarak bol görsel efekt kullanmak olduğunu kolaylıkla idrak etmek mümkün. Yani Emmerich sinemayı belli ki karakter odaklı bir sanat olarak görmüyor. Bu yüzden de filmlerindeki karakterlerin bir hayli yapay olması da kaçınılmaz oluyor.

“2012”de de Emmerich yine alışık olduğu bir tarza, bir felaket filmine el atıyor. Filmde, artık bir fenomen haline gelen ve birçok insanın inandığı Maya takvimine göre 2012’de Dünya’nın “kendi kendini yok etmesi”ni işliyor. Bunu yaparken de her zaman ki alışkanlıklarından da pek taviz vermiyor. Filmi bir aile üzerinden yürütüyor Emmerich. Biz de bu andan itibaren Dünya’da yaşamını yitiren insanlara üzülmeyi bırakıp,bu ailenin kurtulmasına odaklanıyoruz.Yani o kadar insanın ölümünün seyirci için önemli olmaması gerekiyor. Önemli olan bu sıcak  Amerikan ailesinin kurtulması! Tabii bir yandan Siyahi Amerikan Başkanı’nın ne kadar insancıl ve şefkatli olduğunu da izliyoruz.Öyle ki,Dünya’dan kurtulmaya hak kazanan sayılı insanlardan olduğu halde, bu hakkından feragat ediyor ve yerini Bilimadamları’na bırakıyor .Artık ölmek üzere olan Dünya’da kalıp, yaşlı insanlarla ilgileniyor ve arada da bol bol dua etmeyi de ihmal etmiyor kendileri. Tüm bunları perdeye aktarırken bir yandan siyasileri eleştirmeyi, onların bencilliklerini “gözler önüne sermeyi” de ihmal etmiyor. Yani “dengeci bir politika izliyor”.

Fimin görsel gücünün hakkını da vermek gerekiyor. Son teknoloji ürünü filmde yapım şirketi belli ki kesenin ağzını açmış ve hiçbir masraftan kaçınmamış. Bu da gösteriyor ki film tamamıyle gişeye oynayan bir film. Çünkü tüm o yıkım ve kargaşayı sinemada izlemek bir başka oluyor elbette ki.

Filmde John Cusack, Amanda Peet, Thandie Newton, Woody Harrelson ve Danny Glover başlıca rolleri paylaşan oyuncular. İçlerinde en iyisi ise “komplo teoricisi” rolüyle Harrelson oluyor.

Sinemada görsellik arayanların, bunun dışında hiçbir şeye önem vermeyenlerin hoşuna gidecek bir çalışma “2012”. Yani görsellik dışında herhangi bir şeye önem vermeniz, filme gitmemek için yeterli bir neden!

2012 Yorumları

2 Yorum


sekiz + 9 =

  • senbilirsinabla 4 Aralık 2009 6:51

    “Abla” filmi görür; fotoğraf sanatçısı damadının dediği gibi “teknoloji harikası!” bulur. Akılalmaz aksiyon şamatası, abartılı aile değerleri, suçluların cezalarını bulmaları… klişeleri bir yana bırakılırsa Charlie (Woody Harelson)’ye ve blogundaki animasyonlarına bayılır.

    Filmde anlatıldığı biçimde bir kıyamet yerine, insan bilincinin böyle bir geleceği değiştirdiğine inanan “abla”, geçişle ilgili yazıları okurken, tüm kalbiyle katıldığı “…2012’de gerçekleşecek olan tek patlama, korku yaratmaya çalışan batı dünyasının mitolojisinin patlamasıdır!..” satırlarına rastlar.

    Neredeyse tümüyle politik yazının adresini belirten “abla”, içeriğin, meraklısına çok şey söyleyeceğinden emindir.

    http://www.kosulsuz-sevgi.com/index.php?option=com_content&task=view&id=729&Itemid=758

  • İdris Elmas 12 Aralık 2009 12:04

    Bu film son zamanların en abartılı Nuh’un Gemisinin tekrar canlandırılmasıdır bence. Tüm önümüzdeki yüzyılda da hangi ülkelerin lider ve hangi markaların kafalarda yer etmesini sağlaması açısından onlar için başarılı bir film. Birçok bilgisayar aksiyonları kullanılmış, hayal ürünü bir film olmuş. Ama sonuçta para kazanmaya devam ediyor. Bu açıdan tebrik ediyorum.

Film Türleri

Yapım Yılları

Film Festivalleri